Sunday, November 20, 2005

chelsea 3 newcastle 0

既然是华人, 就应该多用华语. 目前, 正在我思潮起伏时, 有两片棉巾塞进了嘴巴右边,助止拔牙后的血流和疼痛. 记得两个月前, 23 岁的我, 还有父母亲开车送我到医院去, 在动手书的床上, 我不由自主地不停地颤斗, 医生护士难相信我是大学毕业生. 这次, 我自己去, 督促自己不可以怕, 男子汉大丈夫, 不应该怕, 何况有打麻, 有止痛药, 又有经验. 问题是动手术时你还醒着,虽然看不见, 但你能听能感受他在做什么, 你知道医生在用力, 血在溅. 护士说她认得我. 咳! 过了两个月, 病人进进出出, 她却认得我. 我很惭愧. 我紧闭眼睛, 回念老歌词:

draw me close to u, nvr lemme go
i lay it all down again to hear you say that i'm ur fren
u r my desire, no 1 else will do
cos nuttin' else can take ur place, or give the warmth of ur embrace
help me find the way, bring me back to u

u're all i want, u're all i ever needed.
u're all i want, help me noe u r near.

霍 然间, 我似乎听到5 个字: 神与你同在. 这是我很年幼时就接触到的真理, 一来, 脑里深明, 心里却少处真正领受到. 这次, 医生又快又粗, 我却心里疏畅自然, 毫无惧怕. 一转眼就完了. 在正场, 我要显得成人懂事, 在心目中, 我宁愿做上帝怀里的赢儿.

I have stilled and quieted my soul. Like a weaned child is my soul within me. Put your hope in the Lord now & 4evermore. Psalm 131:2-3.

1 Comments:

Blogger kimBarLeY said...

yea i totally enjoy that song "draw me close".....the lyrics minister to the lonely and lost.
and ur chinese is a lot better than mine....coolness.

8:53 AM  

Post a Comment

<< Home